Josef Perlík

Josef Perlík

Předseda představenstva a generální ředitel ŠKODA JS a. s.

V roce 1999 absolvoval fakultu strojní. Od roku 2001 pracuje ve společnosti ŠKODA JS. Nejprve jako projektant technologických systémů, poté jako obchodní manažer pro zahraniční subdodavatele.

V roce 2006 nastoupil do pozice ředitele divize Inženýring a od roku 2007 řídil účast společnosti ŠKODA JS na největší investiční akci na Slovensku – dostavbě jaderné elektrárny Mochovce. V roce 2011 byl pověřen řízením zpracování a přípravy nabídky mezinárodního konsorcia MIR.1200 v tendru na dostavbu jaderné elektrárny Temelín. Od roku 2010 je členem představenstva a od roku 2016 jeho předsedou a generálním ředitelem společnosti ŠKODA JS a.s.

Co si vybavíte jako první, když se řekne Západočeská univerzita?

Nádherné pětileté období života v krásném mladistvém věku, bez zásadních starostí, komplikací, spoustu zábavy, kamarádů a zážitků. A Západočeská univerzita k tomu bezesporu přispěla již tehdy velmi dobře zvládnutým režimem studia, kvalitní výukou i citlivým přístupem. Prostě – pět let, jak má být.

Měl jste při nástupu na ZČU představu, čemu se budete věnovat? Jak se to liší od současnosti?

Pouze základním způsobem – chtěl jsem studovat techniku, která mě bavila, a podílet se na realizaci strojírensko-technických projektů, protože mě zajímaly a měly náplň. K jaderné energetice jsem se dostal až v rámci studia, zaujala mě, považoval jsem ji za velmi perspektivní obor a dnes vím, že jsem se nemýlil. V podstatě jsem si pak tuto představu naplnil, celou svoji praxi jsem před nástupem do pozice generálního ředitele strávil realizací a řízením projektů v naší společnosti.

Co zpětně ze svého studia nejvíc oceňujete?

Citlivý přístup ze strany vyučujících. Myslím, že je to klíčové. Každý člověk něco umí, na něco má nadání a něco také neumí a nikdy umět nebude. Rozpoznat, kde přitlačit a kde naopak mírně ubrat, považuji za velmi zásadní pro výuku a pro vytvoření osobnosti z každého studenta v rámci jeho dovedností. Zároveň to nikoho nezbavuje povinnosti se učit a studovat, jen to pomáhá v orientaci, na co se zaměřit. Tím se správným způsobem formuje osobnost a případná specializace a může se předurčit i budoucnost každého studenta.

Jaká osobnost z univerzity se vám vryla do paměti a proč?

Velmi dobře si pamatuji na profesora Koutského a docenta Kubeše z tehdejší katedry materiálu a strojírenské metalurgie. To byly právě ty osobnosti, které měly cit pro situaci a dokázaly správným způsobem komunikovat se studenty a spoludotvářet je.

Co byste vzkázal dnešním studentům?

Aby na sobě za každou cenu pracovali, aby nepodceňovali studium, aby o něm přemýšleli, aby schopnost se učit neztratili ani po ukončení studia – je totiž jedna z nejdůležitějších vlastností v životě. V následné praxi nedostanou nic zadarmo, učit se budou každý den, naslouchat budou muset každý den a pouze ti, kteří to dokáží, mohou mít úspěch. Aby plnili to, co mají, i když se jim to nemusí zrovna zamlouvat. I to je vlastnost, kterou budou extrémně potřebovat a formuje v člověku smysl pro povinnost a sounáležitost s problémy firmy, což je zásadní. No a také, aby si studijní období užili, je to jedno z posledních (ne-li poslední) období života, kdy není člověk zatížen životními problémy a povinnostmi skutečně zásadního charakteru. To už se nebude nikdy opakovat.

Webové stránky používají k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close